مهمترین ویژگی‌های سایت هتل و اقامتگاه توریستی

زمانی که تصمیم به طراحی یا بازطراحی وب‌سایت هتل می‌گیریم قصد ما این است که بهترین سایت هتل را داشته باشیم. سایتی که بتواند بازدید کنندگان را جذب خود کند، مزیت ما را نسبت به سایر رقبا نشان دهد و در نهایت منجر به انجام اقدامی از سمت کاربر شود (معمولا عملیات رزرو). برای رسیدن به این هدف باید سایتی داشته باشیم که به راحتی قابل استفاده باشد، مساعد برای نمایش در موبایل باشد و تصاویر جذاب آن نمایانگر امکانات و خدمات هتل باشند. در ادامه موارد ضروری برای طراحی سایت هتل و اقامتگاه توریستی را بررسی می‌کنیم.

تصاویر فوق العاده

عکس‌ها نقش ویترین را در طراحی وب‌سایت هتل دارند. علت بسیار ساده است، مشتریان می‌خواهند بدانند برای چه چیزی پول پرداخت می‌کنند. تصاویر با کیفیت هتل یا اقامتگاه یک دارایی برای بازاریابی هستند. این تصاویر نه تنها برای وب‌سایت کاربرد دارند بلکه ابزاری مناسب برای بکارگیری در فرایند فروش و همچنین استفاده در راستای استراتژی شبکه‌های اجتماعی هستند. انواع تصاویری که می‌توانید برای هتل خود تهیه کنید:

  • نمای بیرونی: از بهترین زاویه ورودی هتل و در زمان‌های مختلف روز یا شب تصاویر را تهیه نمایید.
  • لابی: در صورت وجود می‌توانید چند عکس با کیفیت از میز پذیرش و یا لابی داشته باشید.
  • اتاق‌ها: با استفاده از دوربین‌ها یا موبایل‌های مجهز به لنز واید، از تمام انواع اتاق‌ها حداقل چند تصویر تهیه کنید که نشان دهنده تمام جزئیات اتاق باشند.
  • ناهار خوری: چند تصویر زیبا از منو و محل سرو غذا قرار دهید.
  • سالن مجالس یا رویدادها: در صورتی که مکانی برای برگزاری رویدادهای اجتماعی یا مراسم عروسی و شبیه به آن در هتل وجود داد. تصاویری تهیه نمایید که ظرفیت آن را نمایش دهند.
  • محل انجام کار: در صورتی که اتاق جلسات وجود دارد یا محلی از هتل را برای کار یا مطالعه آماده کرده‌اید حتما آن را به لیست تصاویر خود اضافه نمایید.
  • استخر و spa: در صورت وجود امکانات استخر، سونا، ماساژ یا زیبایی، تصاویر محل و خدمات آن را تهیه کنید.
  • سایر مکان‌ها: این لیست می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد. باید نشان دهید چه چیزی هتل یا اقامتگاه شما را منحصر به فرد و جذاب می‌کند. ممکن است وسایل سرگرمی، فضای سبز، دوچرخه، رویدادهای خاص و یا چیزهای دیگری داشته باشید که بتوانید آن‌ها را در تصاویرتان نمایش دهید.

فرایند رزرو آنلاین

هدف اصلی از ایجاد سایت هتل تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری (مهمان) می‌باشد. دکمه‌های رزرو آنلاین باید در دسترس باشند و به گونه‌ای در سایت قرار گیرند تا کاربر را به عمل مورد نظر یعنی رزور اتاق هدایت کنند. فراهم بودن امکان رزرو آنلاین یک امر بسیار مهم است. مشتریان انتظار دارند به راحتی بتوانند از طریق موبایل یا کامپیوتر در میان اتاق‌ها جستجو کنند و به سادگی اتاق مورد نظرشان را در بازه زمانی برنامه ریزی شده رزرو نمایند. با توجه به محدودیت‌هایی که در استفاده از پلتفرم‌های بوکینگ آنلاین وجود دارد نیاز است که این امکان در سایت هتل وجود داشته باشد.

امکان رزرو از طریق وبسایت می‌تواند به سادگی با ایجاد یک فرم رزرواسیون و ارسال اطلاعات به ایمیل انجام شود. سپس پاسخ و ادامه کار به صورت دستی انجام گردد. اما روش بهتر این است از یک سیستم رزرو آنلاین استفاده کنیم که شامل انتخاب کننده تاریخ، لیست اتاق‌ها و خدمات می‌باشد. به صورتی که کاربر در زمان رزرو بتواند از موفقیت عملیات اطمینان حاصل کند و صورت حساب خود را مشاهده نماید. برای داشتن سیستم رزرو آنلاین یا باید از سرویس دهنده‌های خارجی استفاده کنید که به صورت تعبیه شده در سایت قرار میگیرند و معمولا شامل هزینه‌ اشتراک یا پرداخت کمیسیون هستند. یا روش دیگر این است که این سیستم بخشی از خود وبسایت باشد و از طریق توسعه دهنده یا نصب افزونه در سیستم‌هایی مانند وردپرس ایجاد گردد که تنها شامل هزینه اولیه می‌شود.

تایید اجتماعی

بازخورد مشتریان قبلی می‌تواند بهترین ابزار برای جلب نظر بازدیدکنندگان باشد. شنیدن صحبت‌های مشتریان واقعی در مورد تجربه خود از یک کسب و کار باعث ایجاد حس اطمینان می‌شود و تفاوتی نمی‌کند که کسب و کار هتل باشد یا خدمات دیگری ارائه دهد. اهمیت گوگل و تریپ ادوایزر بر کسی پوشیده نیست و مکان‌های مناسبی برای قرار گرفتن نظرات مشتریان هستند اما بهتر است مکانی بدون واسطه برای نوشتن و نمایش بازخوردها در داخل خود سایت هتل وجود داشته باشد.

گفتگوی آنلاین یا Live Chat

پاسخگویی به سوالات یک مشتری زمانی که در حال انجام عملیات رزرو یا تصمیم گیری می‌باشد می‌تواند یکی از تاثیر گذارترین امکانات وب سایت هتل باشد. بخش قابل توجهی از مشتریان، تصمیم خرید خود را بر اساس گفتگوهای آنلاین به انجام می‌رسانند. دلایل عمومی برای اینکه بازدیدکنندگان از امکان گفتگوی آنلاین استفاده می‌کنند این است که می‌خواهند از قوانین بازگشت وجه سوال کنند یا وضعیت رزرو خود را چک کنند یا سوالی در مورد سفر خود دارند. به هر حال و به هر دلیل، وجود این امکان در سایت اقامتگاه می‌تواند شما را یک مرحله به مشتری واقعی نزدیک‌تر کند.

شماره تماس قابل کلیک

زمانی که مشتریان بالقوه از موبایل برای مشاهده وب‌سایت هتل استفاده می‌کنند، نیاز است که شماره تماس یا آیکون آن به صورتی که قابل کلیک باشد در تمام صفحات وجود داشته باشد. و ترجیها همواره در بالا یا پایین صفحه به صورت ثابت باقی بماند.

نمایش آدرس توسط نقشه گوگل

نمایش یک نقشه در کنار آدرس متنی در صفحه مشخصات هتل نقش مهمی در آسودگی مهمانان جهت یافتن اقامتگاه دارد. در صورتی که از یک نقشه تعاملی مانند نقشه گوگل استفاده شود این امکان وجود دارد که کاربر نقشه را پیمایش کند و از امکان مسیریابی آن استفاده نماید. نکته مهم این است که هر کاری لازم است برای سهولت دسترسی مهمان‌ها فراهم کنیم. برای مثال در صورتی که میزبان میهمانان غیر ایرانی در اقامتگاه خود هستید آدرس خود را حتما به هر دو زبان فارسی و انگلیسی بر روی سایت قرار دهید.

آفر ویژه و تخفیف هتل

طبیعی است که تمام افراد به دنبال فرصت‌های مناسب یا آفر و تخفیف‌های ویژه هستند. نمایش آفر در صفحه اول وبسایت می‌تواند برای بخش قابل توجهی از مخاطبین جذاب باشد. در صورتی که در طول سال روالی برای تخفیف‌ها وجود دارد آنرا در معرض دید بازدیکنندگان قرار دهید. حتی اگر تخفیف یا آفر ویژه‌ای برای خدمات خود ندارید در نظر داشته باشید که دلیل رقابتی بودن نرخ‌های خود را توضیح دهید. حتی می‌توانید با همکاری سایر ارائه دهندگان خدمات مثل آژانس‌های یا تورگردانان محلی پیکج‌های ترکیبی طراحی کنید و به مخاطب خود پیشنهادات جذاب ارائه کنید. تمام این اقدامات با هدف متمایز کردن خود از سایر رقبا می‌باشد.

صفحه امکانات هتل

فراموش نکنید که اقامتگاه یا هتل شما تنها چند اتاق جهت اقامت شبانه نمی‌‎باشد. ذکر کردن امکانات هتل در صفحه اول کافی نیست و توصیه می‌شود علاوه بر آن، تمام امکانات را در یک صفحه جداگانه با جزئیات نشان دهید. اینگونه مخاطبین می‌توانند مشاهده کنند که به راستی چه چیزهایی شما را از سایرین مجزا می‌کند. با استفاده از تصاویر به مشتری نشان دهید در زمان اقامت با شما چه امکاناتی فراتر از اتاق خواهد داشت.

برنامه‌های سفر، رویدادها یا فعالیت‌های فصلی

در هر مقصد گردشگری فعالیت‌های خاص آن منطقه وجود دارد که می‌تواند جاذبه‌ای برای اقامت مسافرین باشد. علاوه بر آن رویدادهای تقویمی یا فصلی می‌تواند برای دسته‌های مختلف مشتریان شما جذاب باشد. با نگاهی دقیق‌تر به انواع مسافرانی که پذیرای آن‌ها هستید مانند بک‌پکرها، خانواده‌ها، مسافران تجاری یا هر نوع دیگر از مخاطبین، می‌توانید رویدادها یا برنامه‌های پیش رو را جستجو کنید و در وب سایت هتل جایی در معرض دید مخاطبین قرار دهید.

وبلاگ جاذبه‌های محلی

در کسب و کار پذیرایی و هتل موقعیت مکانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. آنچه نباید فراموش کنیم این است که مشتریان تنها به دنبال مکانی آرام برای خوابیدن در هنگام شب نمی‌گردند بلکه به دنبال انجام فعالیت‌ها و تجربه‌های جدید در مقصد سفرشان هستند. معرفی و لیست کردن مکان‌ها و فعالیت‌های نزدیک به محل هتل یا اقامتگاه می‌تواند شما را به گزینه جذاب‌تری برای انتخاب تبدیل نماید.

سرعت لود شدن سایت

یک وب سایت هر چقدر هم که خوب طراحی شده باشد در صورتی که با سرعت مناسب لود نشود در عمل بی فایده خواهد بود. در صورت کند بودن سرعت وب‌سایت بیشتر کاربران از دست خواهند رفت و به مشتری تبدیل نخواهند شد. زمان مناسب برای لود شدن وبسایت سه ثانیه است و تنها بهبود همین ویژگی منجر به ماندگاری بیشتر کاربران در وبسایت و در نتیجه جذب مسافر بیشتری خواهد شد.

طراحی واکنشگرا

امروزه مسافران از ابزارها و اسکرین‌های متنوعی برای مشاهده صفحات وب و رزرو آنلاین هتل استفاده می‌کنند. داشتن یک وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) برای یک هتل امری اجنتاب ناپذیر است به گونه‌ای که بازدید کننده بتواند از کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، موبایل و تبلت در هر ابعادی وارد سایت شوند و رزرو خود را به انجام برساند.

نام تجاری و برندسازی

یکی از دلایل محبوبیت هتل‌های معروف برای مشتریان، وجود اعتماد بین آن‌ها است. ساختن اعتماد کاری زمان بر است و نیازمند اقدام در زمینه‌های مختلف می‌باشد. برندینگ مناسب می‌تواند این حس را در کاربر ایجاد کند که وب سایت شما معتبر و قابل اعتماد است. برندینگ از آدرس وب سایت شما و استفاده از پروتکل امن گرفته تا لوگو و نحوه معرفی خدمات حائز اهمیت می‌باشد.

تحلیل داده‌ها

نباید فراموش کنیم که تمام سایت‌های هتل نیازهایی نیز در پشت صحنه خود دارند. ردیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به بازدید سایت ابزار قدرتمندی است که برای بهبود بینش کسب و کار نسبت به رفتار مخاطب و نیازهای آن استفاده می‌شود. برای اینکار می‌توان از ابزار رایگان گوگل آنالیتیکس یا ابزارهای مشابه آن استفاده نمود. با استفاده از این ابزار می‌توانید مشتریان خود را بر اساس اقداماتی که در سایت شما انجام می‌دهند هدف قرار دهید. برای مثال صفحاتی که زمان بیشتری را در آن سپری می‌کنند یا لینک‌هایی که بیشتر بر وری آن‌ها کلیک می‌کنند.

سئو داخلی (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

خواه وب‌سایت شما کاملا کدنویسی شده باشد خواه اینکه از پلتفرم‌های توسعه سایت استفاده می‌کنید، سایت شما نیاز به بهینه سازی برای متورهای جستجو دارد. برای مثال اگر از وردپرس استفاده می‌کنید یکی از بهترین افزونه ها برای سئو افزونه Yoast می‌باشد. این افزونه شما را راهنمایی می‌کند که کلمه کلیدی موردنظرتان را در چه بخش‌های درست در صفحه قرار دهید.

دریافت لید یا سرنخ

یکی از راه‌های موثر در بازاریابی جمع آوری لید یا سرنخ می‌باشد. به این معنی که شما چیز ارزشمندی را به صورت رایگان دراختیار مشتری قرار می‌دهید و در ازای آن اطلاعات وی را مانند ایمیل یا شماره تلفن دریافت می‌کنید. در کسب و کار هتل و اقامتگاه موارد زیر می‌توانند برای این منظور استفاده شوند:

  • پیشنهاد کوپون تخفیف مدت دار برای اقامت
  • برنامه‌های سفر متناسب با شخصیت و نوع مخاطبان
  • کتاب الکترونیکی سفر خانوادگی
  • دفترچه اصطلاحات زبان محلی
  • راهنمای تجهیزات مورد نیاز سفر برای بگ‌پکرها
  • کوپن تخفیف اماکن مناسب برای بازدید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *