ابزارهای انتخاب نام کسب و کار
زمانی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار جدید میگیرید موارد بسیاری از جمله مدل کسب و کار، مطالعه بازار، ساخت وب سایت و بسیاری موارد دیگر در لیست اقدامات شما قرار دارند. یکی از موارد بسیار مهم در ابتدای شروع هر کسب و کار، انتخاب نام مناسب برای برند و کسب و کاری است که در شرف راه اندازی آن هستید. این نام می تواند حتی نام مناسبی برای دامنه وب سایت شما باشد
نکات مهم برای انتخاب نام
انتخاب نام مرتبط: بهتر است نامی که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید مرتبط با حوزه کاری و یا محصول و خدماتی که ارائه می کنید باشد
تحلیل رقبا: در صورتی که می خواهید تمایزی میان نام برند شما با سایر رقبا باشد می توانید لیستی از نام شرکت های رقیب تهیه کنید با این کار می توانید ایده های مناسبی برای نام برند خود پیدا کنید و همچنین مطمئن شوید که تشابه اسمی میان نام برند شما و دیگر رقبا وجود ندارد.
تمرکز بر مشتریان: بهترین حالت این است که زمانی که مشتریان شما نام برند شما را می شنوند بتوانند حوزه فعالیت شما را تشخیص دهند
پرهیز از اختصار: بهتر از تا جای ممکن از بکارگیری اسامی با اختصار دوری کنید
ابزارهای کاربردی برای انتخاب نام
یک ابزار قدرتمند برای رسیدن به ایده هایی مناسب برای نام گذاری. با ترکیب کلمات ورودی چندین لیست متفاوت از دامنه های قابل ثبت را با روش های مختلف پیشنهاد می دهد.
ابزاری رایگان که از ادغام کلمات کلیدی لیستی از دامنه های قابل ثبت را پیشنهاد می دهد. پیشنهادات به صورت خلاقانه ای ایجاد می شوند.
این ابزار کلمات جذابی که البته لزوما معنای خاصی ندارند ولی آوای زیبایی ایجاد می کنند را به شما پیشنهاد می دهد. برای یافتن نام های منحصر بفرد بسیار مناسب است. جهت استفاده نیاز به ثبت نام می باشد.
ابزاری ساده که از کلمات مترادف، پسوند، پیشوند و روند های موجود برای پیشنهاد نام استفاده می کند.